عکس

تیم والیبال شهرداری ورامین با پیروزی قاطع برابر میزبانش فولاد سیرجان همچنان در صدر جدول لیگ برتر ایستاد و در شهرآورد آذربایجانی‌ها، شهرداری تبریز نخستین بردش را جشن
تیم والیبال شهرداری ورامین با پیروزی قاطع برابر میزبانش فولاد سیرجان همچنان در صدر جدول لیگ برتر ایستاد و در شهرآورد آذربایجانی‌ها، شهرداری تبریز نخستین بردش را جشن
عکس
تاریخ نشر : ۲۱:۳۹:۴۶, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

نتایج نظرسنجی «نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری» اعلام شد

گردآوری جی نیوز : ‪

اعلام نتایج نظرسنجی پیرامون نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری

از اصفهان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، نرگس یگدانه اظهار کرد: نظرسنجی با عنوان «نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری» توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) شعبه اصفهان در همایشی با همین عنوان انجام شد که از 110 مشارکت‌کننده در این نظرسنجی، حدود 60 درصد پاسخگویان را زنان و حدود 40 درصد را مردان به خود اختصاص دادند.
وی افزود: 45.87 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مدرک کارشناسی، 28.44 درصد مدرک کارشناسی ارشد، 10.09 درصد آنان مدرک فوق دیپلم، 11.01 درصد آنان مدرک دیپلم و 4.59 درصد مدرک دکتری داشتند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان ادامه داد: 44.04 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نقش «کمبود مراکز اقامتی» را در افول صنعت گردشگری «زیاد»، 29.36 درصد «متوسط»، 17.43 درصد «خیلی زیاد»، 6.42 درصد «کم» و 2.75 درصد «خیلی کم» عنوان کردند.
یگدانه اضافه کرد: همچنین 48.62 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که «وجود قوانین دست و پاگیر برای فعالان صنعت گردشگری» باعث افول این صنعت خواهد شد و به ترتیب 31.19 درصد، 13.76 درصد، 5.51 درصد و 0.92 درصد نقش این گزاره را در افول صنعت گردشگری «زیاد»، «متوسط»، «کم» و «خیلی کم» دانستند.
وی خاطرنشان کرد: گزاره بعدی نقش «ناهماهنگی بخش‌های فعال صنعت گردشگری در همه سطوح» در افول گردشگری بود که حدود 67 درصد نقش آن را «زیاد» و «خیلی زیاد» دانستند؛ 27.52 درصد نقش این گزاره را «متوسط»، 4.59 درصد «کم» و 0.92 درصد «خیلی کم» عنوان کردند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان گفت: «کیفیت نازل خدمات ارائه شده توسط برخی مهمانپذیرها و هتل‌ها» در افول گردشگری به اعتقاد 38.53 درصد «زیاد» عنوان شد.
همچنین 25.69 درصد نقش آن را خیلی زیاد دانستند.
27.52 درصد، 5.51 درصد و 2.75 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نقش «کیفیت نازل خدمات ارائه شده توسط برخی مهمانپذیرها و هتل‌ها» در افول گردشگری را به ترتیب «متوسط»، «کم» و «خیلی کم» عنوان کردند.
یگدانه اظهار کرد: از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پرسیده شده که نقش «ناآشنایی یا کمبود آموزش متصدیان امور با اصول و قواعد پیشرفته در این صنعت» در افول گردشگری چگونه است که 40.37 درصد نقش آن را «زیاد»، 36.70 درصد «خیلی زیاد»، 19.27 درصد «متوسط»، 2.75 درصد «کم» و 0.92 درصد «خیلی کم» دانستند.
وی خاطرنشان کرد: 44.04 درصد نقش «عدم افزایش سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت گردشگری» را در افول گردشگری «زیاد» عنوان کردند و 24.77 درصد نقش این گزاره را «خیلی زیاد» دانستند.
همچنین 25.6 درصد و 5.51 درصد معتقد بودند نقش این گزاره در افول گردشگری «متوسط» و «کم» است.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان ادامه داد: نقش «شرایط بد اقلیمی و محیط زیستی (بی‌آبی و آلودگی)» در افول گردشگری پرسش دیگر بود که حدود 33.95 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی آن را «متوسط»، 24.77 درصد «زیاد» و 25.69 درصد «خیلی زیاد» ارزیابی کردند.
همچنین 13.76 درصد و 1.84 درصد معتقد بودند که نقش این گزاره در افول گردشگری «کم» و «خیلی کم» است.
یگدانه اضافه کرد: 40.37 درصد، 32.11 درصد، 22.94 درصد و 4.59 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نقش «وجود تحریم‌های اقتصادی» در افول گردشگری را به ترتیب «خیلی زیاد»، «زیاد»، «متوسط» و «کم» ارزیابی کردند.
وی افزود: نقش «تنش‌های سیاسی در روابط بین‌الملل» در افول گردشگری، پرسش دیگری بود که 80.74 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی آن را «زیاد» و «خیلی زیاد» دانستند.
16.51 درصد و 3.75 درصد از شرکت‌کنندگان نیز نقش این گزاره را در افول گردشگری «متوسط» و «کم» ارزیابی کردند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان گفت: 46.79 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، «کیفیت خدمات» را مهمترین معیار گردشگران در انتخاب هتل یا مهمانپذیر عنوان کردند و «موقعیت مکانی»، «نرخ خدمات»، «توصیه دوستان و آشنایان»، «برند معروف» و «سایر موارد» با درصد یکسانی در انتخاب بعدی مهمترین معیارها قرار گرفت.
همچنین کمتر از یک درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که «ساختمان هتل» مهمترین معیار گردشگران در انتخاب هتل یا مهمانپذیر است.
یگدانه خاطرنشان کرد: 90.83 درصد شرکت کنندگان به این پرسش که "«آیا حضور بومگردها باعث رونق صنعت هتلداری می‌شود؟» پاسخ «بلی» دادند.
وی افزود: از مصاحبه‌شونده‌ها پرسیده شد که «به نظر شما چرا صنعت هتلداری در ایران توسعه نیافته است؟»؛ 27.74 درصد دلیل آن را «عدم هماهنگی بین بخشی در صنعت گردشگری»، 25.81 درصد «ضعف در دانش شخصی» و 21.29 درصد «ضعف قوانین حمایتی» عنوان کردند.
همچنین 17.42 درصد دلیل این موضوع را «ضعف در جذب سرمایه» ارزیابی کردند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان اضافه کرد: در پاسخ به سوال «مهمترین دغدغه و مشکل هتلداران و مهمانپذیران اصفهان، چیست؟» 24.77 درصد از مصاحبه‌شونده‌ها «نبود تخصص کافی بین فعالان صنعت هتلداری» و 23.85 درصد «عدم هماهنگی بین فعالان صنعت هتلداری»، 21.10 درصد «عدم وجود پروژه‌های محرک گردشگری»، 14.68 درصد، «تعداد کم گردشگران»، 11.01 درصد «عدم نظارت بر واحدهای اقامتی غیرمجاز» و 4.59 درصد«ضعف در اجرای نظام‌نامه صنفی» عنوان کردند.
یگدانه گفت: این نتایج می‌تواند مورد استفاده سیاست‌گزاران و همچنین سازمان‌ها و ادارات مرتبط با مباحث هتل‌داری، گردشگری، بومگردی و مهمانپذیری قرار بگیرد.
وی افزود: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان (ایسپا) با حدود 200 پرسشگر فعال و توانمند آماده همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در سطح استان اصفهان برای انجام نظرسنجی‌های مشابه بسته به نظر کارفرما به صورت (آنلاین و الکترونیک، تلفنی و پرسشنامه‌ای) در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت است.
انتهای پیام